Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Bασικοί κανόνες τένις

Το γήπεδο
Το γήπεδο έχει σχήμα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο, μήκους 23,77 μέτρων και πλάτους 8,23 μέτρων. Χωρίζεται στη μέση από φιλέ κρεμασμένο σε σκοινί ή μεταλλικό σύρμα, ο οποίο έχει μέγιστη διάμετρο 0,8 εκατοστά και τα άκρα του είναι ενωμένα ή περασμένα πάνω από δύο πασσάλους που δεν πρέπει να έχουν διάμετρο μεγαλύτερη από 15 εκατοστά.

Το κέντρο της βάσης των πασσάλων πρέπει αν βρίσκεται 0,914 μ έξω από το γήπεδο σε κάθε του πλευρά. Το ύψος των πασσάλων πρέπει να είναι τόσο ώστε η πάνω άκρη του σκοινιού ή του μεταλλικού σύρματος να είναι 1,07 μέτρα πάνω από τη επιφάνεια του εδάφους. Όταν γίνονται διπλοί αγώνες και μονοί αγώνες στο ίδιο γήπεδο, που έχει φιλέ για διπλούς αγώνες, τότε το φιλέ πρέπει να στηρίζεται σε δύο άλλους πασσάλους ύψους 1,07 μ που λέγονται πάσσαλοι των μονών. Αυτοί δεν πρέπει να έχουν διάμετρο μεγαλύτερη από 7,5 εκατοστά. Το κέντρο της βάσης τους βρίσκεται 0,914 έξω από την γραμμή του μονού γηπέδου, σε κάθε πλευρά του.

Το φιλέ έχει αρκετά πυκνή πλέξη, ώστε να εμποδίζει την μπάλα να περνάει ανάμεσα από τις τρύπες. Το ύψος του φιλέ στο κέντρο είναι 0,914 μέτρα, όπου συγκρατείται χαμηλά με μια κορδέλα, όχι φαρδύτερη από 5 εκατοστά και τελείως λευκή.

Διαφημιστικά δεν επιτρέπονται πάνω στο φιλέ, στις κορδέλες ή στους πασσάλους των μονών.

Οι γραμμές που προσδιορίζουν τις άκρες και τις πλευρές του γηπέδου ονομάζονται αντίστοιχα βασικές γραμμές και πλαϊνές γραμμές.

Σε κάθε πλευρά του φιλέ και σε απόσταση 6,40 μέτρων από αυτό και παράλληλα βρίσκονται οι βασικές γραμμές του service. Η απόσταση μεταξύ της γραμμής του service και των πλαϊνών γραμμών χωρίζεται σε δύο ίσα μέρη που ονομάζονται γήπεδα service.

Η κάθε βασική γραμμή διχοτομείται από την νοητή προέκταση της κεντρικής γραμμής του service με μια γραμμή μήκους 10 μέτρων και πλάτους 5 μέτρων, που ονομάζεται κεντρικό σημάδι και σχεδιάζεται από την μέσα πλευρά της βασικής γραμμής.

Όλες οι άλλες γραμμές δεν πρέπει να ξεπερνούν σε φάρδος τα 5 εκατοστά, αλλά ούτε και είναι στενότερες από 2,5 εκατοστά εκτός από την βασική γραμμή η οποία δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 10 εκατοστά σε φάρδος και όλες οι μετρήσεις πρέπει να γίνονται από την εξωτερική πλευρά των γραμμών. Όλες οι γραμμές πρέπει να έχουν ομοιόμορφο χρώμα.

Αν υπάρχει διαφήμιση ή οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο τοποθετημένο στο πίσω μέρος του γηπέδου, αυτό δεν πρέπει να περιέχει άσπρο ή κίτρινο. Ανοιχτό χρώμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο αν αυτό δεν δυσκολεύει την όραση των παικτών.

Αν τοποθετηθούν διαφημιστικά στα πίσω καθίσματα των linesmen, που κάθονται στο πίσω μέρος του γηπέδου, δεν πρέπει να περιέχουν κίτρινο ή άσπρο χρώμα. Ανοιχτό χρώμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αν αυτό δεν δυσκολεύει την όραση των παικτών

H μπάλα
Η μπάλα πρέπει:
  • Να έχει εξωτερική επιφάνεια λευκή ή κίτρινη.
  • Στα σημεία που έχει ενώσεις δεν θα πρέπει να υπάρχει ραφή.
  • Να έχει διάμετρο από 6,35 εκ μέχρι το πολύ 6.67 εκ
  • Να έχει βάρος μεταξύ 56,7 και 58,5 γραμμαρίων.
  • Να πηδάει το λιγότερο 135 εκατοστά και το περισσότερο 147 εκατοστά αν την αφήσουμε από ύψος 254 εκατοστά πάνω σε συμπαγές έδαφος.
  • Να έχει παραμόρφωση μεταξύ 0,56 εκ και 0,74 εκ όταν χτυπιέται σε ειδικό μηχάνημα μέτρησης και μεταξύ ,89 εκ και 1,08 όταν δέχεται πίεση βάρους 8,165 κιλών., Οι δύο αριθμοί δείχνουν την παραμόρφωσή τους και είναι οι μέσοι όροι τριών ενδείξεων του μηχανήματος ύστερα από τρείς ελέγχους που γίνονται χωριστά στους τρείς άξονες της μπάλας. Οι δύο από αυτές τις τρείς ενδείξεις δεν πρέπει να διαφέρουν μεταξύ τους πάνω από 0,08 εκ.
Φυσικά κάθε μπάλα η οποία χρησιμοποιείται στους επίσημους αγώνες θα πρέπει να είναι αποδεκτή από την Ι.Τ.F.και σύμφωνα με τα προαναφερόμενα tests.

Η ρακέτα
Οι ρακέτες που δεν ακολουθούν τις παρακάτω προδιαγραφές δεν γίνονται δεκτές σε επίσημο αγώνα, σύμφωνα πάντα με τους κανονισμούς του τένις:
  • Η επιφάνεια της ρακέτας πάνω στην οποία χτυπάει η μπάλα, πρέπει να είναι επίπεδη και να αποτελείται από πλέγμα χορδών που εφάπτεται με το πλαίσιο και ενώνεται στα σημεία όπου διασταυρώνεται.
  • Το πλέγμα των χορδών δεν πρέπει να είναι πυκνότερο στο κέντρο απ' ότι στις άλλες περιοχές.
  • Οι χορδές πρέπει να είναι ελεύθερες και να μην ακουμπούν σε άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που χρησιμοποιούνται ειδικά και μόνο για να περιορίσουν τις δονήσεις και πoυ έχουν περιορισμένο μέγεθος.
  • Ο σκελετός της ρακέτας μαζί με την λαβή δεν πρέπει να ξεπερνάει σε μήκος τα 73,66 εκ και σε πλάτος τα 31,756 εκατοστά.
  • Η επιφάνεια με το πλέγμα δεν πρέπει να ξεπερνάει σε μήκος τα 39,37 εκατοστά και σε πλάτος τα 29,21 εκατοστά
  • Ο σκελετός συμπεριλαμβανομένης και της λαβής δεν πρέπει να ακουμπάει σε άλλα αντικείμενα εκτός από αυτά που χρησιμοποιούνται ειδικά και μόνο για να περιορίσουν τις δονήσεις και τα οποία πρέπει να έχουν περιορισμένο μέγεθος και να είναι τοποθετημένα μόνο γι’ αυτό τον σκοπό.
  • Ο σκελετός με την λαβή κα τις χορδές δεν πρέπει να είναι ενωμένα με οποιαδήποτε κατασκεύασμα που θα είχε την δυνατότητα να μεταβάλλει κατά βούληση το σχήμα ή την κατανομή του βάρους της ρακέτας κατά την διάρκεια του παιχνιδιού
Ειδικές πληροφορίες για την ρακέτα
Ένα μόνο πλέγμα επιτρέπεται στις επιφάνεια της ρακέτας, όχι πλέγματα χορδών, και πρέπει να είναι γενικά ομοιόμορφο
Επιτρέπεται η τοποθέτηση αντικραδσμικών, μόνο εφόσον τοποθετηθούν έξω από τις τελευταίες εγκάρσιες χορδές.
Αν στην διάρκεια του πόντου σπάσουν οι χορδές της ρακέτας ο παίκτης μπορεί να συνεχίσει να παίζει.

Σερβίρων και δέκτης του service
Οι παίκτες πρέπει να στέκονται στις βασικές γραμμές και στις αντίθετες πλευρές του δικτύου. ο πρώτος παίκτης που στέλνει πρώτος την μπάλα λέγεται σερβίρων και ο άλλος δέκτης του service. Ο δέκτης του service μπορεί να κάθεται όπου θέλει αρκεί να είναι στο γήπεδό του.

Επιλογή γηπέδου και service
Το δικαίωμα της επιλογής πλευράς και το δικαίωμα να σερβίρει ή να δεχτεί την μπάλα πρώτος, αποφασίζεται με το στρίψιμο του νομίσματος, που είναι ο επίσημος τρόπος κλήρωσης σε όλα τα αθλήματα. (Στα ανεπίσημα παιχνίδια τένις οι παίκτες χρησιμοποιούν την λαβή της ρακέτας και ζητούν από τον συμπαίκτης τους να επιλέξει σε ποιά θέση είναι η λαβή της). Ο παίκτης που κερδίζει, μπορεί να διαλέξει ή να αφήσει τον αντίπαλό του να επιλέξει πρώτος αν θέλει:
  • Το δικαίωμα να σερβίρει ή να δεχτεί πρώτος το service. Οπότε ο άλλος παίκτης θα επιλέξει γήπεδο ή
  • Το γήπεδο, οπότε ο άλλος παίκτης θα διαλέξει αν θέλει να σερβίρει ή να δεχτεί το service.
Οι παίκτες έχουν το δικαίωμα νέων επιλογών, αν αναβληθεί ή ανασταλεί ο αγώνας πριν αρχίσει και ως προς το service και ως την πλευρά.

Το service
Το service γίνεται με τον εξής τρόπο: Ακριβώς πριν αρχίσει να σερβίρει ο παίκτης στέκεται με τα δύο του πόδια πίσω από την βασική γραμμή κι ανάμεσα στην νοητή προέκταση του κεντρικού σημαδιού και της πλαϊνής γραμμής. Τότε πετάει την μπάλα με το ελεύθερο χέρι στον αέρα, προς όποια κατεύθυνση θέλει και πριν αυτή αγγίξει το έδαφος την χτυπάει με την ρακέτα του. Το service θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε την στιγμή που η ρακέτα αγγίζει την μπάλα. Αν ο παίκτης έχει μόνο ένα χέρι μπορεί να χρησιμοποιήσει την ρακέτα του για να πετάξει την μπάλα.
Δεν μπορεί ο σερβίρων σε μονό αγώνα να σταθεί πίσω από την βασική γραμμή και ανάμεσα στις πλαϊνές γραμμές του μονού και του διπλού.
Δε μπορεί ο σερβίρων να πετάξει δύο ή και περισσότερες μπάλες στον αέρα αντί για μία. Ο διαιτητής δίνει let.

Foot fault
O σερβίρων πρέπει κατά την διάρκεια του service να μην αλλάξει θέση περπατώντας ή τρέχοντας. Μπορεί μόνο να κάνει μικρές κινήσεις των ποδιών που δεν επηρεάζουν ουσιαστικά την αρχική του θέση. Επίσης ο σερβίρων δεν πρέπει να ακουμπήσει με κανένα πόδι άλλη περιοχή εκτός από αυτή πίσω από την βασική γραμμή και μεταξύ της νοητής προέκτασης του κεντρικού σημαδιού και της πλαϊνής γραμμής.

Εκτέλεση του service
Κατά την εκτέλεση του service, ο σερβίρων στέκεται εναλλάξ πίσω από το δεξί και αριστερό μισό του γηπέδου, ξεκινώντας από το δεξί μέρος στην αρχή κάθε game. Αν σερβίρει από λάθος μεριά, χωρίς σκοπιμότητα, τότε όλοι οι πόντοι είναι έγκυροι. Το λάθος όμως πρέπει να διορθωθεί αμέσως μόλις γίνει αντιληπτό/ανακαλυφθεί. Η μπάλα που σερβίρεται πρέπει να περάσει πάνω από το φιλέ και να πέσει στο έδαφος μέσα στο γήπεδο του service (service court), που βρίσκεται διαγώνια ή να πέσει πάνω σε οποιαδήποτε γραμμή περιβάλλει αυτό το γήπεδο, πριν ο δέκτης την επιστρέψει.

Λάθος service
Το service είναι λανθασμένο όταν:
  • Ο σερβίρων αστοχήσει να χτυπήσει την μπάλα.
  • Όταν η μπάλα ακουμπήσει σε μόνιμο εξάρτημα, εκτός από φιλέ, τη λωρίδα ή την πάνω κορδέλα πριν χτυπήσει στο έδαφος.
Το service δεν είναι άκυρο αν ο σερβίρων παίκτης αφού πετάξει την μπάλα στον αέρα αποφασίσει να την χτυπήσει και να την ξαναπιάσει.

Το δεύτερο service
Ύστερα από ένα άκυρο πρώτο service ο σερβίρων πρέπει να κάνει και το δεύτερο service από την ίδια πλευρά. Αν όμως το πρώτο service ήταν από λάθος πλευρά του γηπέδου και γίνει αντιληπτό στο δεύτερο service τότε ο σερβίρων θα υποχρεωθεί να κάνει μόνο ένα service από την σωστή πλευρά.

Αν ένας παίκτης σερβίρει από λάθος πλευρά και χάσει τον πόντο ο πόντος μετράει σαν παιγμένος και το επόμενο service πρέπει να γίνει από την σωστή θέση σύμφωνα με το score.

Αν το score είναι 15 όλα κι ο παίκτης κατά λάθος σερβίρει από την αριστερή πλευρά (το γήπεδο πλεονεκτήματος) κερδίζει τον πόντο. Αν μετά σερβίρει από την δεξιά πλευρά και κάνει άκυρο το πρώτο service και ανακαλυφθεί το λάθος το δεύτερο service πρέπει να γίνει από την αριστερή πλευρά (γήπεδο πλεονεκτήματος) με score 30-15 και ο σερβίρων έχει δικαίωμα να κάνει μόνο έναν service (το δεύτερο).

Πότε σερβίρουμε
Ο σερβίρων δεν κάνει service, αν ο δέκτης της μπάλας δεν είναι έτοιμος. Αν ο δέκτης προσπαθήσει να αποκρούσει το service, θεωρείται έτοιμος. Αν κατά κάποιο τρόπο ο δέκτης δείξει ότι δεν είναι έτοιμος και ο σερβίρων κάνει service έξω από τις γραμμές που ορίζουν το χώρο του service, τότε ο δέκτης δεν μπορεί να απαιτήσει σφάλμα στο service. Σε περίπτωση let το συγκεκριμένο service δεν υπολογίζεται και ο σερβίρων θα το επαναλάβει, αλλά τότε ένα let service δεν ακυρώνει ένα προηγούμενο λάθος.

Το let
Σε κάθε περίπτωση που δίνεται let, βάσει των κανονισμών ή για περιπτώσεις παρενόχλησης του παιχνιδιού, θα πρέπει να ακολουθήσουν οι εξής ερμηνείες:
  • Όταν σημειώθηκε αποκλειστικά για ένα service, τότε μόνο εκείνο το service θα επαναληφθεί, αλλιώς σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα ξαναπαιχτεί ο πόντος.
  • Αν η μπάλα που παίζεται σπάσει πρέπει να δοθεί let
Το let στο service
Το service επαναλαμβάνεται αν η μπάλα που σερβιρίστηκε ακουμπήσει το φιλέ, την κορδέλα ή την λωρίδα και πριν πέσει στο έδαφος αγγίζει τον δέκτη ή οτιδήποτε κρατάει ή φοράει αυτός.

Η σειρά στο service
Στο τέλος του πρώτου game ο δέκτης γίνεται σερβίρων και ο σερβίρων δέκτης και η εναλλαγή αυτή συνεχίζεται σε όλα τα υπόλοιπα game του αγώνα. Αν ένας παίκτης σερβίρει ενώ δεν είναι η σειρά του, μόλις ανακαλυφθεί το λάθος θα σερβίρει ο παίκτης που έχει σειρά και όλοι οι πόντοι που σημειώθηκαν μέχρι τότε στο game αυτό, θα υπολογιστούν ως έγκυροι. Αν έχει τελειώσει όλο το game πριν ανακαλυφθεί το λάθος, η σειρά στο service παραμένει όπως είναι αλλαγμένη. Ένα πρώτο service fault στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα μετρήσει.

Πότε οι παίκτες αλλάζουν γήπεδα
Οι παίκτες αλλάζουν γήπεδα στο τέλος του πρώτου, τρίτου και κάθε μονού game και στο τέλος κάθε σετ, εκτός αν ο συνολικός αριθμός των gameς σε ένα σετ είναι ζυγός, οπότε δεν γίνεται αλλαγή, ώσπου να τελειώσει το πρώτο game του επόμενου σετ. Αν γίνει λάθος και δεν ακολουθήσουν οι παίκτες την σωστή σειρά πρέπει να πάνε στο σωστό γήπεδο, αμέσως μόλις ανακαλυφθεί το λάθος και να ακολουθήσουν πλέον την αρχική σωστή σειρά.

Η μπάλα είναι το παιχνίδι.
Μια μπάλα είναι στο παιχνίδι από την στιγμή, που γίνεται το service. Αν δεν γίνει σφάλμα ή let, η ίδια μπάλα θα παιχτεί μέχρι να κριθεί ο πόντος.
Αν ένας παίκτης κάνει λάθος επιστροφή, οι κριτές δεν το προσέχουν και η μπάλα παίζεται, ο αντίπαλος – αφού δεν εμποδίστηκε - δεν μπορεί να αμφισβητήσει την εγκυρότητα της μπαλιάς, αφού τελειώσει ο πόντος.

Πότε ο σερβίρων κερδίζει τον πόντο
Ο σερβίρων κερδίζει τον πόντο, όταν η μπάλα που σερβιρίστηκε αγγίζει τον δέκτη ή οτιδήποτε φοράει ή κρατάει αυτός πριν χτυπήσει στο έδαφος, εκτός αν γίνει πρώτα let.

Πότε ο δέκτης του service κερδίζει τον πόντο
Ο δέκτης του service κερδίζει τον πόντο, όταν ο σερβίρων κάνει δύο συνεχόμενα άκυρα service.

Πότε ένας παίκτης χάνει τον πόντο
Ένας παίκτης χάνει τον πόντο:
  • Όταν αποτύχει να επιστρέψει την μπάλα πριν αυτή χτυπήσει στο έδαφος δύο φορές και να την στείλει πάνω από το φιλέ ή
  • Όταν επιστρέψει την μπάλα και αυτή χτυπήσει σε μόνιμα εξάρτημα ή άλλο αντικείμενο που βρίσκεται έξω από τις γραμμές που προσδιορίζουν το γήπεδο του αντιπάλου του ή
  • Όταν χτυπάει την μπάλα με volley και αποτυγχάνει να την γυρίσει σωστά, ακόμη κι όταν στέκεται έξω από το γήπεδο του ή
  • Όταν, ενώ παίζεται η μπάλα την «κουβαλάει» ή την κρατάει σκόπιμα πάνω στην ρακέτα του ή σκόπιμα την χτυπάει περισσότερο από μία φορά ή
  • Όταν ο παίκτης η ρακέτα την οποία κρατάει ή οτιδήποτε φοράει αγγίζει το φιλέ, τους πασσάλους των μονών, το φιλέ, την κορδέλα ή την λωρίδα ή το έδαφος του αντιπάλου γηπέδου την ώρα που παίζεται η μπάλα ή
  • Όταν χτυπήσει την μπάλα με volley πριν αυτή περάσει το φιλέ ή
  • Όταν μπάλα που παίζεται αγγίζει τον ίδιο ή οτιδήποτε φοράει ή κρατάει αυτός εκτός από την ρακέτα που έχει στα χέρια του ή
  • Όταν πετάξει την ρακέτα και χτυπήσει την μπάλα.
  • Αν σε ένα service η ρακέτα φεύγει από το χέρι εκείνου που σερβίρει και ακουμπήσει το φιλέ πριν η μπάλα χτυπήσει στο έδαφος, ο σερβίρων χάνει τον πόντο γιατί η ρακέτα ακούμπησε το φιλέ ενώ παιζόταν η μπάλα.
  • Αν η ρακέτα φύγει από τα χέρια του σερβίροντος και ακουμπήσει στο φιλέ, αφού η μπάλα έχει χτυπήσει στο έδαφος έξω από το σωστό γήπεδο, είναι σφάλμα γιατί η μπάλα δεν παιζόταν την στιγμή που η ρακέτα ακούμπησε το φιλέ.
  • Αν σε ένα διπλό παιχνίδι αν από τους δέκτες ακουμπήσει το φιλέ, πριν η μπάλα παιχτεί στο έδαφος, οι δέκτες του service χάνουν τον πόντο, διότι η μπάλα δεν παιζόταν την στιγμή που η ρακέτα ακούμπησε το φιλέ
  • Αν ένα παίκτης πηδήξει το φιλέ και μπει στο γήπεδο του αντιπάλου ενώ παίζεται η μπάλα χάνει τον πόντο
  • Αν ένας παίκτης Α στείλει την μπάλα στο απέναντι γήπεδο με φάλτσο και χτυπήσει στο έδαφος του αντιπάλου παίκτη Β και γυρίσει η μπάλα πάλι στο γήπεδο του παίκτη Α, ακόμη και αν πετάξει την ρακέτα του ο παίκτης Β και χτυπήσει την μπάλα στον αέρα και πέσει στο γήπεδο του παίκτη Α, ο παίκτης Β χάνει τον πόντο.
  • Αν ένας παίκτης στέκεται έξω από το γήπεδο του service και η μπάλα που σερβίρει ο αντίπαλός του τον χτυπά πριν χτυπήσει στο έδαφος, ο παίκτης αυτός χάνει τον πόντο.
  • Αν ένας παίκτης στέκεται έξω από το γήπεδο και χτυπήσει την μπάλα με volley ή την πιάνει με το χέρι του και υποστηρίξει ότι ο πόντος είναι δικός του, επειδή η μπάλα σίγουρα πήγαινε έξω σε καμιά περίπτωση δεν του ανήκει ο πόντος.
Παίκτης που εμποδίζει αντίπαλο
Όταν ο παίκτης κάνει κάποια ενέργεια που ενοχλεί τον αντίπαλό του στην απόκρουση της μπάλας, τότε αν αυτό έγινε σκόπιμα χάνει τον πόντο. Αν όμως έγινε χωρίς πρόθεση τότε ο πόντος ξαναπαίζεται. Ένα παίκτης δεν τιμωρείται αν αγγίζει τον αντίπαλό του την στιγμή που κάνει ένα χτύπημα, εκτός αν είναι άγγιγμα αποπροσανατολισμού της προσοχής του αντιπάλου του. Όταν η μπάλα αναπηδήσει προς τα πίσω και πάνω από το φιλέ και ο παίχτης που έχει σειρά να παίξει περάσει μέρος του σώματός του (ή την ρακέτα του) πάνω από το φιλέ στην προσπάθειά του να παίξει την μπάλα, αν παρεμποδιστεί από τον αντίπαλό του ο διαιτητής μπορεί να δώσει τον πόντο στον παίκτη που εμποδίστηκε ή να ζητήσει να ξαναπαιχτεί ο πόντος. Αν ένας παίκτης κάνει ένα μη σκόπιμα διπλό χτύπημα της μπάλας αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί ενόχληση για τον αντίπαλο.

Μπάλα που αγγίζει την γραμμή
Η μπάλα που πέφτει πάνω σε γραμμή, θεωρείται ότι έπεσε μέσα στο γήπεδο που περικλείεται από αυτή τη γραμμή.

Όταν η μπάλα ακουμπάει σε μόνιμα εξαρτήματα
Όταν η μπάλα που παίζεται, ακουμπήσει σε μόνιμο εξάρτημα (εκτός από το φιλέ, τους πασσάλους του διπλού τους πασσάλους του μονού, την κορδέλα, ή το μεταλλικό καλώδιο ή την ταινία, ή και τη λωρίδα) αφού προηγουμένως έχει χτυπήσει στο έδαφος, ο παίκτης που την χτύπησε κερδίζει τον πόντο. Αν όμως αυτό γίνει πριν χτυπήσει στο έδαφος τότε χάνει τον πόντο.
Όταν μια μπάλα που επιστρέφεται ακουμπήσει τον διαιτητή ή το κάθισμά του ακόμη κι αν ο παίκτης υποστηρίξει ότι η μπάλα πήγαινε μέσα στο αντίπαλο γήπεδο χάνει τον πόντο.

Είναι σωστή η επιστροφή της μπάλας
  • Αν η μπάλα ακουμπήσει το φιλέ, τους πασσάλους, τις ράβδους του μονού ή το σκοινί, το μεταλλικό καλώδιο, την κορδέλα ή την λωρίδα με την προϋπόθεση ότι θα περάσει από πάνω και θα πέσει μέσα στο γήπεδο ή
  • Αν η μπάλα που σερβίρεται ή επιστρέφεται χτυπά στο γήπεδο του αντιπάλου και αναπηδά ξαναγυρίζοντας πίσω από το φιλέ και ο παίκτης του οποίου είναι η σειρά για να χτυπήσει απλώσει το χέρι του πάνω από το φιλέ και την χτυπάει, χωρίς όμως ο ίδιος ή ότι φοράει ή η ρακέτα του αγγίζουν το φιλέ, τους πασσάλους, την κορδέλα ή την λωρίδα ή το γήπεδο του αντιπάλου του και με την προϋπόθεση ότι το χτύπημα του είναι κατά τα άλλα σωστό ή
  • Αν γίνει επιστροφή της μπάλας έξω από τους εξωτερικούς πασσάλους ψηλότερα ή χαμηλότερα από το ύψος του φιλέ, ακόμη κι αν αγγίζει τους παραπάνω πασσάλους, αρκεί να πέσει μέσα στο σωστό γήπεδο ή
  • Αν η ρακέτα ενός παίκτη περάσει πάνω από το φιλέ, αφού έχει επιστρέψει την μπάλα, αρκεί η μπάλα να έχει περάσει κανονικά το φιλέ πριν παιχτεί και ότι η επιστροφή είναι κατά τα άλλα σωστή.
Πότε ένας παίχτης παρενοχλείται;
Όταν ένας παίκτης εμποδίζεται να χτυπήσει την μπάλα, από κάτι που δεν μπορεί να ελέγξει, εκτός από τα μόνιμα εξαρτήματα του γηπέδου, δίνεται let.

Mέτρημα στο game
Όταν ένας παίκτης κερδίσει τον πόντο, το σκορ γι’ αυτόν είναι 15. αν κερδίσει και τον δεύτερο πόντο έχει 30. όταν κερδίσει και τον τρίτο πόντο έχει 40 κι αν κερδίσει και τον τέταρτο πόντο, κερδίζει το game. Αν οι δύο παίκτες έχουν κερδίσει από τρείς πόντους στο game το score είναι ισόπαλο και ο επόμενος πόντος που θα κερδηθεί από έναν παίκτη είναι πλεονέκτημα γι’ αυτόν. Αν ο ίδιος παίκτης που έχει το πλεονέκτημα κερδίσει και τον πόντο, τότε κερδίζει και το game. Αν όμως μετά το πλεονέκτημα κερδίσει ο άλλος παίκτης τον επόμενο πόντο, το score είναι πάλι ισόπαλο και ούτω καθ’ εξής, μέχρις ότου ένας παίκτης κερδίσει δύο συνεχόμενους πόντους ύστερα από μια ισοπαλία, οπότε ο ίδιος κερδίζει το game.

Εναλλακτικό σύστημα μετρήματος του score «no ad scoring».
Σε αυτή την περίπτωση και όταν αφού φτάσουμε στην ισοπαλία αυτός που υποδέχεται το service διαλέγει πλευρά (δεξιά ή αριστερά) και όποιος κερδίσει τον πόντο κερδίζει και το game.

Διπλό παιχνίδι και μέτρημα στο game
Στο διπλό παιχνίδι ακολουθείται το ίδιο σύστημα με την διαφορά ότι το ζευγάρι που υποδέχεται το service δεν μπορεί να αλλάξει πλευρά υποδοχής. Δηλαδή αν ο Α υποδεχόταν στην πλευρά ισοπαλίας και ο Β υποδεχόταν στην πλευρά του πλεονεκτήματος, έτσι θα παραμείνουν και στην περίπτωση του ΝΟ AD SCORING SYSTEM.

Διπλά μικτά και μέτρημα στο game
Σε αυτή την περίπτωση στο no ad scoring system ο άντρας θα σερβίρει στον άντρα και η γυναίκα στην γυναίκα, ανεξαρτήτως πλευράς.

Μέτρημα στο σετ
·         Ο παίκτης (ή οι παίκτες) που κερδίζει πρώτος τα έξι games κερδίζει ένα σετ και με την προϋπόθεση ότι έχει δύο games διαφορά από τον αντίπαλό του. Αν χρειαστεί το σετ παρατείνεται μέχρι να κατορθωθεί η διαφορά.
·         Το σύστημα του σπασίματος της ισοπαλίας (tie break) μπορεί να εφαρμοστεί σαν εναλλακτική λύση του συστήματος “σετ πλεονεκτήματος», αρκεί αυτή η απόφαση να έχει ανακοινωθεί πριν αρχίσει ο αγώνας. Σε αυτή την περίπτωση το σπάσιμο της ισοπαλίας εφαρμόζεται όταν το score φτάσει στα «έξι όλα» games και σε όλα τα σετ, εκτός από το τρίτο ή το πέμπτο σετ ενός αγώνα, όπου θα παιχτεί ένα «σετ πλεονεκτήματος», εκτός αν έχει ανακοινωθεί κάτι διαφορετικό πριν αρχίσει ο αγώνας.
Στο μονό παιχνίδι
Ο παίκτης που κερδίζει επτά (7) πόντους κερδίζει το game και το σετ με την προϋπόθεση να προηγείται με διαφορά δύο πόντους. Αν το score φτάσει στο «έξι όλα» το παιχνίδι θα παραταθεί μέχρι να κατορθωθεί η παραπάνω διαφορά και εφαρμόζεται αριθμητικό μέτρημα σε όλη την διάρκεια του tie break.
O παίκτης που έχει σειρά να σερβίρει, θα σερβίρει τον πρώτο πόντο. Ο αντίπαλός του θα σερβίρει τον δεύτερο και τον τρίτο πόντο και από εκεί και πέρα ο κάθε παίκτης εναλλάξ θα σερβίρει δύο συνεχόμενους πόντους μέχρι να κριθεί ο νικητής του game και του σετ.
Από τον πρώτο πόντο τα service θα γίνονται εναλλάξ από την δεξιά και αριστερή πλευρά του γηπέδου, αρχίζοντας από δεξιά. Αν το service γίνει από λάθος μεριά και το λάθος δεν γίνει αντιληπτό, οι πόντοι που παίχτηκαν από την λανθασμένη πλευρά ισχύουν, αλλά η λάθος θέση θα διορθωθεί αμέσως μόλις ανακαλυφθεί.
Οι παίκτες αλλάζουν γήπεδα μετά από έξι πόντους και όταν τελειώσει το tie break
Το tie break μετριέται σαν ένα game για να αλλαχθούν οι μπάλες, εκτός αν οι μπάλες είναι να αλλαχθούν στην αρχή του tie break, οπότε η αλλαγή καθυστερείται μέχρι το δεύτερο game του επόμενου σετ

Στο διπλό παιχνίδι
Στο διπλό παιχνίδι ακολουθείται η διαδικασία που ισχύει και στο μονό. Ο παίκτης που έχει σειρά να σερβίρει, κάνει το service για τον πρώτο πόντο. Από εκεί και πέρα ο κάθε παίκτης σερβίρει για δύο πόντους, με την ίδια σειρά όπως γινόταν από την αρχή αυτού του σετ, μέχρι να αναδειχτούν οι νικητές του game και του σετ

Η σειρά των service
Ο παίκτης (ή το ζευγάρι αν πρόκειται για διπλό) του οποίου είναι η σειρά να σερβίρει πρώτος στο tie break, θα δεχτεί πρώτος service στο πρώτο game στου επόμενου σετ.

Μέγιστος αριθμός σετs
O μέγιστος αριθμός σετs για ένα αγώνα ανδρών είναι πέντε, ενώ σε αγώνες γυναικών είναι τρία.

Pro-σετs
Όταν δεν υπάρχει χρόνος, το μάτς παίζεται και με προ σετς (pro-σετs). Ένα proσετ κερδίζεται από τον παίχτη, που κερδίζει τουλάχιστον οκτώ games και ο οποίος προηγείται τουλάχιστον κατά δυο games. Οι παίχτες αλλάζουν πλευρές στο γήπεδο όταν το αγώνες είναι πάντα σε μονό αριθμό δηλαδή, 1, 3, 5, 7 κ.λ.π.

Άγραφοι Κανόνες

    1. Όποιος καλεί για παιχνίδι φέρνει και τις μπάλες.
    2. Κάνουμε εξάσκηση service πριν να αρχίσουμε το παιχνίδι.
    3. Σε ανεπίσημους αγώνες κρατάμε το δικό μας score. Ο παίχτης που εκτελεί το service ανακοινώνει πριν από κάθε πόντο το score
    4. Κάθε παίχτης είναι υπεύθυνος να ανακοινώνει τις μπάλες που είναι έξω από την δική του πλευρά του γηπέδου. Αν έχεις αμφιβολία την θεωρείς μέσα. Ποτέ μη λες πάρε δυο service επειδή δεν είσαι σίγουρος για το αν είναι μέσα η έξω η μπαλιά.
    5. Δε ζητάμε ποτέ από τους θεατές να μας πουν αν η μπάλα είναι μέσα η έξω. Δεν είναι η δουλειά τους και δεν είναι σε θέση να το κάνουν αυτό
    6. Παίξε τις «μέσα» μπαλιές. Άμεσα και δυνατά φώναξε τις άλλες «άουτ». Ποτέ μην ανακοινώνεις τις μπάλες «μέσα» εκτός αν σε ρωτήσει ο συμπαίχτης σου.
    7. Αποκαθιστούμε διαφωνίες με τον αντίπαλό μας. Αν δεν μπορούμε ζητάμε διαιτητή η και επιδιαιτητή, που είναι και ο υπεύθυνος του αγώνα.
    8. Αν μια ξεχασμένη μπάλα τραβάει την προσοχή σου η είναι πιθανόν να την πατήσει κάποιος λες την λέξη let αμέσως για να επαναληφθεί ο πόντος.
    9. Αν υπάρξει ασυνήθιστη καθυστέρηση μεταξύ του πρώτου και του δευτέρου service, η ευγένεια απαιτεί να επιτρέψουμε στον αντίπαλό μας να κάνει δυο service.
    10.  Μη φωνάζεις και μην εκνευρίζεις τον αντίπαλό σου με οποιονδήποτε τρόπο κατά την διάρκεια ενός αγώνα. Είναι ανάρμοστο και αντίθετα με τους κανονισμούς. Επί πλέον είναι σημάδι ανωριμότητας το να βογκάς να παραπονιέσαι να βλαστημάς και να προσβάλλεις φραστικά τον εαυτό σου ή άλλους στην διάρκεια του αγώνα
    11.  Μη μπαίνεις σε άλλο γήπεδο αν κυλήσει εκεί η μπάλα σου όταν παίζεται εκεί ο αγώνας. Περίμενε και ζήτησε την ευγενικά όταν τελειώσει ο πόντος εκεί.
    12.  Όταν επιστρέφεις μια αδέσποτη μπάλα πλάι πρέπει να περιμένεις να τελειώσει εκεί ο πόντος πριν την επιστρέψεις. Έτσι δεν θα εμποδιστεί το παιχνίδι
    13.  Κάνε χειραψία στο φιλέ μετά τον αντίπαλό σου ύστερα από κάθε αγώνα
    14.  Ως θεατής κράτα τις επευφημίες ή τα χειροκροτήματα μέχρι να ολοκληρωθεί ο πόντος. Οι παίχτες αντιδρούν στον ήχο και μπορεί να σταματήσουν έναν πόντο αν ο θόρυβος ο δικός σου ερμηνευτεί ότι έγινε από τον επόπτη γραμμών-αν υπάρχει (όπως άουτ, φολτ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου